Kurssammanfattning: Kundernas nöjdhet är A och O för att lyckas med sin affärsidé. Få reda på hur din kund kommer uppleva din produkt/tjänst. Här använder vi oss av verktyget Kundresan.
Kursbeskrivning: Att förstå hur din kund ser på ditt företag är otroligt viktigt för framgång. I den här kursen får du lära dig hur kunden uppfattar ditt erbjudande och jämföra med hur du vill att hen ska uppleva det, för att sedan förbättra det.
Detta är en grundläggande kurs som ger dig insikter om din kunds upplevelse av ditt företag. Du får kartlägga din egen kunds resa och ställa dig i kundens skor. Vi går igenom ett verktyg som hjälper dig identifiera kundens styrkor och svagheter som du sen kan använda för att utveckla och spetsa din idé ytterligare.
Punkter:
- kundresa
- kundresekarta
- customer journey map
- köpbeteende
- utveckla ditt företag
Drivhuset – Copyright – All Rights Reserved